hcc_logo

Hungarian Community Cup

2021 Summer - 5v5

Szabályzat


A Hungarian Community Cup | 2021 Summer nevű versenyünkön összesen 3 dokumentum leírásait kell betartani. Ezekre a továbbiakban "Szabályzat"-ként hivatkozunk.

A szabályzatot minden versenyzőnek tudnia kell, és be kell tartania a verseny ideje alatt!

A csapatkapitány által leadott jelentkezéssel a csapat minden tagja elfogadta a szabályzatot.

MPESZ - Versenyzési etikett

Előszó

A Magyar Paladins Szövetség felelős már több éve a hazai, magyar nyelvű versenyek rendezéséért és közvetítéséért, ezért a szövetség kellő tapasztalattal rendelkezik afelől, hogy mitől is lesz élvezhető egy esemény. Már megjártuk a poklot, és ezt szeretnénk elkerülni a 2021-es évünkben. Erre hivatkozva hoztuk létre a versenyek szabályai mellett A Versenyzés Etikettjét, amit minden résztvevőnek gyakorolnia kell az események ideje alatt. Kérjük ennek betartását, hogy közösségünk fejlődhessen, és minél több felesleges konfliktust elkerülhessük!

  • A versenyzés feltételei
    • Légy tagja a szervezőség Discord szerverének!
    • Fogadd el az adott verseny szabályzatát!
    • Fogadd el a versenyzés etikettjét!
    • Beszéld a magyar nyelvet!
  • Kommunikáció
    • Fontos a kölcsönös tiszteletadás egymás felé, legyél korrekt és érthető a többiekkel szemben!
    • Jellemezzen a sportszerű magatartás a meccsek előtt, után és közben!
    • A szervezőség és a moderátorok szavaira figyelj oda, tartsd velük a kapcsolatot!
    • Ne hátráltasd a csapatod, a versenyek időpontjaira időben jelenj meg!
    • Jogodban áll a szabad véleménynyilvánítás, de vita közben maradj a normalitás talaján!
  • Játék előtt, után és közben
    • Kövesd a moderátorok, szervezők utasításait!
    • Aktívan figyeld a szervezőség Discord szerverét, mivel ott fogunk elsősorban értesíteni az esetleges változásokról!
    • A versenyek előtt minimum fél órával jelezd a szervezőség felé jelenléted!

HCC (5v5) Versenyszabályzat

  1. A versenyen résztvevő csapatokról és a versenyzőkről
    1. Egy csapat minimum 5 állandó játékosból és 1 cserejátékosból áll
    2. A csapat minden tagjának (beleértve a cseréket) rendelkeznie kell egy Hi-Rez felhasználói fiókkal, ami nem áll ideiglenes vagy végleges felfüggesztés alatt, és nem vonatkoznak rá korlátozások, minimum 100-as szinten van, és a jelenlegi ranked rankja Gold 5 felett van
    3. A csapat minden tagja fejenként egy megnevezett Hi-Rez felhasználói fiókkal vehet részt a verseny meccsein. Konzol felhasználóknak a felhasználónév mellett a playerID-t is meg kell adniuk a szervezőségnek
    4. A verseny időtartama alatt nem változtathatja meg a játékbéli felhasználónevét a versenyző mindaddig, míg csapata ki nem esik a versenyből, vagy fel nem adja azt
    5. A csapat minden tagjának be kell töltenie a 13. életévét
    6. A csapat nem cserélheti le tagjait a verseny ideje alatt olyan játékosra, aki nem előre bejegyzett cserejátékos az érintett csapathoz
    7. Minden versenyzőnek rendelkeznie kell legalább egy discord felhasználói fiókkal, ami tagja a szervezőség discord szerverének
    8. Játékos csapata elhagyása után nem állhat be másik csapatba játékosnak vagy cserejátékosnak a verseny ideje alatt
    9. A csapat a versenyről való kiesését követően nem szűnik meg, a verseny ideje alatt a szabályzat és a szervezőség továbbra is teljes értékű csapatként kezeli annak minden tagjával együtt. A csapat mindaddig létezik, míg az általuk nevezett verseny fut
  2. A csapatkapitányokról és kötelességeikről
    1. A csapatoknak ki kell nevezniük maguk között egy csapatkapitányt
    2. A csapatkapitánynak meg kell adnia a szervezőségnek kötelezően az aktív email címét és discord elérhetőségét
    3. A csapatkapitánynak részt kell vennie a szükséges megbeszéléseken, képviselnie kell a saját csapatát minden formában
    4. A csapatkapitány (és nem más) feladata a csapatok közötti verseny időpontjának megválasztása, módosítása és elvetése
    5. A csapatkapitány feladata saját csapatát moderálni
    6. A csapatkapitány felelős a csapata tagjai viselkedéséért
    7. A csapatkapitánynak folyamatosan kapcsolatban kell állnia a szervezőséggel
    8. A csapatkapitány feladata a szabályzat betartatása a csapata tagjaival
    9. A csapatkapitánynak távolléte előtt meg kell neveznie helyettesét a saját csapatából, akinek a csapatkapitány kötelességeit, feladatkörét át kell vennie az ideiglenes időszakra
    10. Amennyiben a csapatkapitány nem végzi feladatát, a szervezőségnek kötelessége új csapatkapitányt választani az értintett csapatból
    11. A csapatkapitány csak a csapat teljes értékű tagjai közül választható, nem lehet csere vagy csapaton kívüli személy
    12. A csapatkapitánynak tisztában kell lennie a verseny szabályzatával és menetrendjével
    13. A csapatkapitány felelőssége a szervezőség discord szerverén a saját csapatának tagjainak menedzselése az arra a célra kijelölt szobában
    14. A csapatkapitánynak felelőssége rögzíteni a meccsek eredményeit egy képernyőképpel vagy megbízni valakit a saját csapatán belül ezzel a feladattal
  3. A cserejátékosokról és azok megnevezéséről
    1. Adott csapatban a cserejátékosok száma nem haladhatja meg vagy érheti el a csapat maximum létszámát (5)
    2. A cserejátékosokat adott mérkőzés előtt legkésőbb 1 nappal meg kell nevezni
    3. Cserejátékosokat cserélni csak indokolt esetben lehet, a szervezőség engedélyével. Ebben az esetben a volt cserejátékos nem részesülhet jutalmazásban, hivatalosan nem nevezhető a csapat cserejátékosának
    4. A cserejátékos nem játszhat több csapatnál adott verseny ideje alatt
    5. A cserejátékosoknak el kell fogadniuk a játékosokra vonatkozó szabályokat is, és ezeket a verseny ideje alatt gyakorolniuk kell
    6. Cserejátékos megnevezését és vagy cseréjét a szervezőség discord szerverén az erre a célra kijelölt szobában végezheti el a csapat kapitánya
  4. A mérkőzések időpontjairól
    1. A mérkőzés lejátszására adott idő áll rendelkezésre (5 nap). A mérkőzés lejátszását a csapatkapitányok beszélik meg egymás között, ha sikeresen találtak időpontot, azt közlik a szervezőséggel. Ha adott idő alatt nem sikerül időpontot megbeszélni, a szervezőség fogja kijelölni a verseny időpontját. Az utóbbi esetben megengedett a nem előre megnevezett cserejátékos alkalmazása.
    2. A megbeszélt időpontra meg kell jelennie: a két érintett csapat 5-5 megnevezett tagjának, és egy spectaternek
    3. Ha a megbeszélt időpontra nem jelenik meg adott csapatból játékos, és nem tudják a játékost cserével pótolni, akkor a csapat ellenfele jut tovább győzelemmel az adott mérkőzésen
    4. Ha mind a két csapatból van hiányzó játékos, és egyik csapat sem tudja a játékost cserével pótolni, akkor azt a mérkőzést a szett végéig el lehet halasztani, és egy másik időpontban lejátszani
    5. Ha továbbra sem sikerül lejátszani a meccseket, a szervezőségnek joga van döntetlennek nyilvánítani a mérkőzést
  5. A mérkőzés előkészületei
    1. Minden mérkőzés kezdetekor a csapatkapitányoknak le kell adnia azon játékosok listáját, akik azon a mérkőzésen részt vesznek a megadott szobában, megadott instrukciók alapján
    2. Hibás kitöltés esetén a szervezőségnek jogában áll érvényteleníteni a megadott mérkőzést
  6. A mérkőzés ideje alatt
    1. A versenyzők kötelesek betartania szabályzat 3. dokumentációjának leírt pontjait, amik a mérkőzés közben ne, viszont előtte állandóan változhatnak.
  7. A közvetítőkről, a kommentátorokról és az observerekről
    1. Az obszerverek közül legalább egy tagnak kötelessége megjelennie a mérkőzéseken, a meccseket spectatorként követnie, illetve később vagy éppen közben rögzítenie azt
    2. Rögzítést minimum FullHD (1920x1080) felbontásban 60 FPS-el kell megejtenie
    3. Az obszerverek, a kommentátorok és a közvetítők nem hagyhatják figyelmen kívül a szervezőség discord szerverén az arra a célra kijelölt szobában az értesítéseket! Ha feladatuk van, és idejük engedi, kötelességük részüket kivenni a versenyen
    4. A kommentátorok és a közvetítők nem használhatnak trágár nyelvezetet, kizárólag magyarul és angolul szólalhatnak fel rögzítés és élő adás közben
    5. A kommentátorok és a közvetítők nem minősíthetik a játékosok személyét, ellenben cselekedeteiket bírálhatják addig a szintig, míg az nem sérti az érintett játékost
  8. Az adminisztrációról
    1. Az adminisztrációnak kötelessége minden résztvevőnek és minden érdeklődőnek elérhetőséget biztosítani! Kötelességük a felmerülő kérdésekre válaszolni, figyelemmel kísérniük a verseny folyását, vitákban dönteniük, problémákkal foglalkozniuk
    2. Kötelességük a szabályzat ismerete, és annak betartatása
    3. Kötelességük a versenyen résztvevő csapatok belső problémáinak megoldása (például: problémák a csapatkapitánnyal, döntésképtelenség stb.)
    4. Kötelességük a versenyző csapatok minden tagjával kapcsolatot tartani
    5. Kötelességük pártatlannak maradni
    6. Jogukban áll mérkőzést döntetlenné nyilvánítani
    7. Jogukban áll szükség esetén mérkőzés időpontjának megváltoztatása
    8. Jogukban áll szükség esetén csapatkapitányt újraválasztani

Tiltott kiegészítők, pályák listája

  1. Tiltott díszítők
    • Mastery skinek (Cosmic, Obsidian)
    • Androxus: Avatar
    • Androxus: Modded
    • Bomb King: Battle Byte
    • Bomb King: Love King
    • Buck: Great Orange
    • Buck: Ripjaw
    • Drogoz: Abyssal Lord
    • Drogoz: DZ-03 Draco
    • Drogoz: Samba (fegyver skin)
    • Fernando: Beach Bash
    • Fernando: Enforcer
    • Fernando: Shore Patrol
    • Furia: Battlesuit Angel
    • Furia: Solfire
    • Inara: Battle Byte
    • Inara: Sunstone
    • Inara: Digitized
    • Inara: Stellar Sentinel
    • Jenos: Remix
    • Jenos: Mernos
    • Khan: Draconic Enforcer
    • Khan: Ironscale
    • Kinessa: Beach Bash
    • Kinessa: Shore Patrol
    • Koga: Beach Bash
    • Koga: Shore Patrol
    • Lian: Beach Bash
    • Lian: Shore Patrol
    • Makoa: Omega
    • Octavia: Beachside Skin
    • Octavia: Freedom Fighter Skin
    • Moji: Cuddly
    • Sha Lin: Omega
    • Terminus: Abominable
    • Tiberius: Lifeguard Skin
    • Vatu: Duty
    • Vatu: Sorrow
    • Vivian: Daywalker
    • Vivian: Contessa
    • Zhin: Ebonstar
    • Zhin: Omega
  2. Tiltott kiegészítők
    • Az összes death stamp
    • Alpha Speeder mount
    • 8-Bit Speeder mount
    • Shadow Stalker mount
  3. Tiltott bajnokok
    • Atlas
    • Vatu (ideiglegesen)
  4. Tiltott pályák
    • Frozen Guard
    • Timber Mill
  5. Tiltott kártyák és talentek
    • Cassie - Megaton (kártya)
  6. Tiltott helyek
    1. Tiltott helynek számít minden olyan hely, ahonnan a játék alap esetben "lelök", de bizonyos bajnokok ezt kijátszva fent tudnak ott maradni (pl.: drogoz, androxus). Ennek értelmében, az olyan pontokat, ahova fel lehet kerülni (teleport, repülés), és ott mozgásra is képes az illető (tehát nem buggolt bele semmilyen objektumba), és nem egy gravitációs mechanikának köszönhetően maradt ott, legálisan használatba lehet venni.
    2. Továbbra is tiltott helynek számít minden olyan hely, ahol "elérhetetlen célpontnak" minősülsz. Például egy objektumba való belesétálás, azon keresztüli szándékos átlövés.
    3. Az ultimate abilityk is olyan játékbeli mechanikáknak számítanak, melyekre érvényes az első pont. Például: Androxus ultival fennmaradni Brightmarsh-on a pont feletti tetőn, ugyan itt Imani sárkánnyal "campelni". Azonban ezeket egyirányú közlekedésre, "átutazásra" lehet használni saját felelősségre. Ebben az esetben a folyamat csakis addig legális, míg az illető a legrövidebb útvonalon tette meg a távot. Ennek értelmében visszafordulni, megállni nem lehet az említett zónán.
  7. Tiltott még
    • Minden a mérkőzés hónapjában megjelent vagy reworkölt kinézet, kiegészítő, bajnok és pálya